Senin, 23 November 2015

Sembelit Kronik - Mendapatkan Di dalam pada itu Keadaan Annoying

Sembelit Kronik - Mendapatkan Di dalam pada itu Keadaan Annoying

Apabila anda mempunyai masalah sembelit, ia bermakna bahawa anda lulus najis kurang daripada 3 kali seminggu. Secara semula jadi, najis anda keras dan kering dan anda lulus dengan susah. Semua kita mempunyai pertarungan sembelit pada satu ketika dalam hidup kita. Tetapi ada beberapa orang yang bertahan sembelit selama tempoh masa yang lama - ini adalah apa yang mereka panggil sembelit kronik.

Terdapat pelbagai sebab sembelit seperti imobilitas, perubahan hormon atau penyakit perubatan seperti buasir atau hipotiroidisme. Tetapi, punca utama sembelit adalah diet - pengambilan rendah serat, tinggi lemak, cecair yang tidak mencukupi yang jenis diet. Dan ini adalah benar untuk kanak-kanak dan orang dewasa.

Sembelit - Membuat Janji Untuk Kesihatan Keseluruhan

Jika anda salah seorang daripada mereka yang mengalami masalah sembelit yang kronik, anda tahu fakta ini sangat mudah, ia adalah masa untuk pergi ke atas tambang yang biasa anda pesta dan membuat beberapa pelarasan kepada diet anda. Ingat, anda adalah apa yang anda makan, oleh itu jika anda makan sihat, biasanya anda menjadi lebih sihat. Tetapi jika tidak, menjangkakan bahawa anda sudah mendapatkannya.

Terdapat janji-janji yang berbeza anda boleh membuat untuk menyesuaikan diet anda beberapa takukan sihat untuk mengelakkan sembelit kronik. Untuk satu, meningkatkan pengambilan cecair anda - jus buah atau air kosong adalah pertaruhan terbaik. Jika anda telah mengalami menjengkelkan gejala sembelit kronik, anda mungkin pergi ke atas disyorkan 8 gelas air setiap hari dan anda pasti akan dapat melihat kesan dramatik. Anda juga perlu mengelakkan minuman kafein seperti kopi dan teh. Ini jenis minuman boleh menyebabkan dehidrasi, yang seterusnya, menyebabkan najis anda untuk menjadi kecil, kering dan keras.

Pastikan serat yang (kedua-dua jenis larut dan tidak larut), membuat sebahagian besar pengambilan makanan harian anda (sekurang-kurangnya 20 hingga 35 gram). Sebenarnya, kedua-dua jenis serat boleh didapati dalam pelbagai makanan dan jenis-jenis ini juga bertanggungjawab untuk meningkatkan dan mencegah keadaan yang tidak diingini tertentu dan penyakit. Ia adalah penting untuk mengetahui apa jenis serat yang anda perlukan yang paling bagi keadaan tertentu anda. Well, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin adalah sumber semula jadi serat. Memuatkan sehingga ke atas mereka dan anda pasti akan mula mendapat manfaat selepas hanya beberapa hari. Elakkan lemak, daging dan makanan diproses. Ia pasti adalah yang terbaik untuk pergi semula jadi.

Jika anda memperbaiki diet anda, bukan sahaja anda akan mengelakkan gejala yang tidak menyenangkan sembelit kronik, anda juga akan mencapai kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan. Sudah tentu, makan sihat adalah satu kompromi kecil anda boleh membuat untuk mengelakkan rasa tidak selesa dan kesakitan yang disebabkan oleh sembelit kronik dan kesan yang mendalam ke atas kesihatan anda secara keseluruhan. Sebagai tambahan kepada pelarasan berkaitan pemakanan, anda perlu mengambil kira yang berikut:

* Latihan. Ini meningkatkan pengecutan otot di dalam usus, memudahkan peredaran najis. Berjalan adalah cara yang paling mudah untuk menjalankan untuk sembelit. Secara amnya, meningkatkan aktiviti fizikal anda dan menghadkan masa anda duduk.

* Melawat Bilik mandi. Ambil masa untuk melegakan diri anda apabila anda perlu. Memberi masa untuk sesuatu yang penting seperti menghapuskan bahan buangan dan toksin badan anda mahu lepaskan.

* Sembelit Remedy Kronik. Menggunakan produk melegakan sembelit kronik semula jadi seperti yang diperlukan. Sebanyak mungkin, merawat masalah sembelit anda dengan cara yang semulajadi. Matlamatnya adalah untuk kembali ke alam semula jadi, tanpa apa-apa bantuan.

* Ubat-ubatan. Jika anda di bawah ubat, tanya doktor anda jika ubat-ubatan anda boleh menyebabkan sembelit. Jika ya, mungkin ia adalah lebih baik bertanya kepada dia untuk menukar ubat-ubatan yang ditetapkan untuk mengelakkan kerosakan kesihatan selanjutnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar