Senin, 23 November 2015

Meningkatkan kualiti hidup anda Dengan Herba

Meningkatkan kualiti hidup anda Dengan Herba

Setiap sebahagian daripada kehidupan kita mendapat manfaat daripada memahami dan menggunakan herba - dari khasiat penyembuhan ke bawah untuk menambah perisa kepada masakan kita. Hampir setiap bahagian herba yang boleh digunakan dalam masakan atau rawatan perubatan, termasuk bunga dan batang, daun dan kulit kayu, dan juga beberapa akar.

Jika anda menggunakan herba untuk rawatan perubatan, anda kemungkinan besar akan menggunakannya sebagai minyak dan pati atau minum sebagai teh. Herba dalam beberapa kes juga digunakan dalam tablet, diambil dalam bentuk kapsul, atau digunakan untuk membuat poultices. Kekuatan herba yang digunakan dalam setiap bentuk-bentuk yang berbeza berbeza, dan mesti vigilantly diperhatikan kerana potensi bahaya.

Sepopular herba untuk spicing sehingga masak kami, lebih biasanya ia digunakan sebagai ubat-ubatan. Terdapat pelbagai tanpa henti kegunaan dan jenis herba untuk keadaan perubatan yang berbeza dan penderitaan. Sebagai perbandingan, terdapat tidak cukup banyak pilihan tumbuhan herba untuk memasak rempah kerana ada sebagai khasiat penyembuhan. Bas boleh dikatakan, rasa mereka menambah harta-harta dalam seni masakan sahaja yang berharga sama seperti faedah penyembuhan.

Biasa untuk kedua-dua tujuan ini adalah bawang putih, herba yang digunakan secara meluas untuk kedua-dua masakan dan perubatan. Bahagian tumbuhan dituai untuk kegunaan sebenarnya cengkih, yang dengan cara yang merupakan sebahagian daripada akar atau mentol kilang. Bawang putih telah menjadi item memasak asas untuk banyak kerana rasa pedas dan aroma yang kuat. Antara sifat-sifat penyembuhan adalah amat memberi manfaat kepada penghidap masalah tekanan darah, dan ia mempunyai ciri-ciri antiseptik dan pembersihan juga.

Untuk kegunaan lain, herba juga digunakan untuk membantu dalam terapi. Pelbagai bahagian herba ini boleh digunakan sebagai poultices pada luka dan mempunyai kesan terapeutik yang sama membantu sangat dengan penyembuhan. Satu lagi cawangan sisi menggunakan herba untuk perubatan menggunakan herba dalam aromaterapi, walaupun ini adalah lebih lanjut mengenai menyempurnakan kehidupan setiap hari dan kesenangan daripada satu keperluan bagi kesihatan. Ia boleh mempunyai kesan langsung ke atas suasana bilik, atau meningkatkan rangka seseorang fikiran.

Herba adalah sangat aromatik, terutama apabila dicampur dengan minyak dan dibakar untuk melepaskan kemenyan, dan mereka mempunyai kesan menenangkan, atau merangsang atau lain-lain pada rakyat. Kedua-dua lavender dan chamomile sering dipilih sebagai herba pilihan untuk tujuan aromaterapi. Kerap-dua herba yang popular dengan pasaran kecantikan, kerana ia digunakan dalam minyak wangi, kosmetik, dan produk-produk lain.

Salah satu sumber terbaik herba untuk kedua-dua masakan dan kesihatan adalah untuk berkembang taman herba anda sendiri dan memupuk bekalan berterusan herba kegemaran anda. Ini memberi anda segera, akses yang mudah apabila diperlukan, dan menggunakan herba dengan cepat akan menjadi sebahagian pokok kehidupan anda bahawa anda tidak boleh hidup tanpa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar