Senin, 23 November 2015

Menyembuhkan Poison Ivy Lepuh

Menyembuhkan Poison Ivy Lepuh

Kilang ivy racun adalah perkara yang paling buruk yang anda perlu bimbang apabila anak-anak anda bermain di luar. Rumpai ini mempunyai kecenderungan untuk tumbuh di kawasan hutan atau di belakang rumah anda. Orang yang datang ke dalam kenalan dengan minyak urushiol di dalam kilang itu akan meletus pada ruam menjengkelkan.

Ruam bertukar merah kulit dan menyebabkan orang yang gatal seperti gila. Namun, untuk beberapa yang bukan satu-satunya gejala mereka perlu dibimbangkan. Individu yang mempunyai kulit yang halus akan mempunyai tindak balas yang lebih teruk dan lepuh akan keluar seluruh kulit mereka. Ini mungkin sedikit atau ketara bergantung kepada berapa banyak minyak yang mendapat pada kulit anda.

Perkara pertama yang anda akan mahu lakukan adalah untuk pop setiap satu daripada lepuh - tetapi anda perlu untuk mengelakkan ini. Seperti dengan sebarang bentuk lepuh ini adalah perkara yang paling buruk yang anda boleh lakukan. Apabila mereka telah muncul cecair dalam akan kehabisan dan akan membuat kulit di sekitar terdedah kepada bakteria dan jangkitan.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah dengan menggunakan udara panas, air panas, atau krim yang akan kering mereka keluar. Apabila mereka mendapat seperti ini, ia akan membantu mereka mengecut dan kulit mati dan menolak Aku lebih cepat. Lebih cepat ia gugur, sebelum ini kulit baru akan muncul. Apabila menggunakan air atau udara memastikan bahawa ia panas - tetapi tidak cukup untuk membakar anda.

Jika ini tidak berfungsi, anda boleh menggunakan baking soda dan air suam. Buat pes dan memohon di sepanjang bahagian atas kulit. Pastikan untuk meninggalkan ia selama beberapa minit dan bilas dengan air suam. Apabila mereka cuba untuk menyembuhkan menjaga lepuh ivy racun diturunkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar