Senin, 23 November 2015

Apakah Kromoterapi?

Apakah Kromoterapi?

Sesiapa yang pernah melakukan yang tinggal di bahagian yang sederhana di dunia yang tahu dengan tepat bagaimana warna boleh mempengaruhi mood seseorang, dan memberi kesan kepada keupayaan mereka untuk berasa gembira tentang bagaimana yang akan.

Tanpa mengira cuaca, orang secara semula jadi kurang gembira pada kelabu, hari mendung dari pada biru, orang-orang yang cerah. Jika ini adalah sesuatu yang anda dapati pada masa lalu, dan anda sudah mempunyai pemahaman asas apa kromoterapi, dan bagaimana pengaruh warna boleh memberi kesan yang besar ke atas orang keupayaan untuk menentang keadaan yang berbahaya, seperti kemurungan.

Kromoterapi adalah satu bidang yang luas perubatan alternatif yang meneroka dua cara di mana warna boleh mempengaruhi keadaan seseorang kebahagiaan dan kesejahteraan.

Yang pertama adalah terutamanya psikologi; warna yang seseorang itu terdedah kepada sepanjang hari boleh memberi kesan kepada perasaan mereka, dan oleh itu memberi kesan kepada kesihatan mental mereka secara keseluruhan. Yang lain berlaku pada tahap yang lebih biologi, dan ia mempunyai kaitan dengan cara di mana panjang gelombang yang berbeza kesan cahaya aktiviti selular, yang dari masa ke masa boleh memberi kesan yang penting kepada fungsi organ-organ tubuh kita.

Apabila bertanya diri anda sendiri apa kromoterapi, ia adalah penting untuk memahami sejarah di sebalik sistem kuno kepercayaan bahawa melahirkan apa yang kini adalah bentuk yang sah perubatan alternatif.

Beribu-ribu tahun, orang memahami bahawa pendedahan badan untuk barangan pelbagai warna akan menjana perubahan kecil, namun ketara positif atau negatif dalam keadaan seseorang. Kadang-kadang warna yang mempunyai kaitan dengan persekitaran di mana orang menghabiskan banyak masa mereka, dan kadang-kadang kromoterapi boleh sebaliknya diberikan dalam bentuk kecil, objek warna seperti permata.

Bahkan orang-orang yang tidak mempunyai pengalaman dengan jenis penyembuhan semula jadi boleh mempunyai penghargaan untuk pengaruh mendalam pendedahan kepada warna yang berbeza boleh ada di minda dan badan.

Semuanya mempunyai kaitan dengan aliran tenaga yang wujud dalam badan, dan cara-cara yang halus di mana mereka boleh dipengaruhi untuk menggalakkan pemulihan yang beransur-ansur dan terapi kesihatan.

Dalam banyak cara yang sama bahawa akupunktur boleh digunakan secara strategik untuk menghapuskan tersumbat yang boleh membawa kepada penyakit, kromoterapi bertujuan untuk menggunakan warna strategik cahaya dan lebih untuk mendapatkan kesan yang sama.

Anda mungkin pernah mendengar bahawa badan, mengikut perubatan Cina purba, mengandungi tujuh titik pusat tumpuan bertenaga, dikenali di sesetengah budaya sebagai Chakra. Setiap Chakra, menurut kepercayaan asas, mempunyai warna tertentu yang sepadan dengan.

Dengan mendedahkan tubuh kepada banyak cahaya dalam warna ini, anda boleh mempengaruhi pengukuhan aliran melalui laluan tertentu tenaga. Dengan cara ini, aliran tenaga kehidupan seseorang dipulihkan, dan tubuh seseorang akan mempunyai masa yang lebih mudah mengekalkan kekuatannya, dengan anggapan bahawa orang itu mempunyai gaya hidup yang agak sihat.

Ia mungkin kelihatan seperti satu bentuk pelik perubatan alternatif, tetapi sedikit yang boleh menafikan perasaan positif yang datang ke fikiran mereka telah terdedah kepada dos bagus sihat cahaya yang berwarna terang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar