Senin, 23 November 2015

Minyak Aromatherapy - Eucalyptus Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Eucalyptus Minyak Essential

Minyak kayu putih adalah antara yang paling serba boleh semua Minyak pati. Beberapa spesies Eucalypt telah digunakan dalam pengeluaran minyak Eucalyptus dengan yang paling popular yang Eucalyptus globulus itu. The Eucalypt tergolong dalam keluarga Myrtacea itu. Aborigine Australia telah mengetahui manfaat kesihatan yang Eucalypt selama berabad-abad. Aborigine akan kunyah daun dan bercampur dengan air untuk rawatan selesema dan demam.

Proses pengekstrakan

Minyak kayu putih diekstrak dari daun melalui penyulingan wap. Penyulingan wap berfungsi dengan mengepam wap ke dalam ruang yang mengandungi daun daun kayu putih. Stim akan menyebabkan sel-sel minyak pecah bercampur dengan stim. Stim kemudiannya disejukkan dan air dan minyak dipisahkan.

Menggunakan sebagai minyak pati

Minyak kayu putih mempunyai banyak kegunaan dari Anti-septik, Perindustrian, Perfume dan kebersihan peribadi. Antara kegunaan yang lebih biasa termasuk:

Sebagai pembersih antibakteria - Letakkan beberapa titik minyak pati Eucalyptus pada kain lembap dan gunakan untuk lap puncak bangku, permukaan memasak, tangki tandas dan permukaan di mana pembersih anti-septik adalah berguna.
Sebagai Antiseptik - minyak kayu putih boleh digunakan sebagai satu penyelesaian antiseptik untuk luka-luka kecil dan melecet.
Sebagai sapu otot - Beberapa titik minyak kayu putih dalam pangkalan minyak urut kualiti organik membuat sapu yang sangat baik untuk sakit otot dan sakit. Ia adalah sesuai untuk digunakan sebagai selepas sukan gosokkan pada sakit otot dan sendi.
Eucalyptus Minyak Essential boleh didapati di banyak sabun dan mencuci tangan. Ia adalah sesuai dalam produk-produk ini kerana sifat antibakteria dan antiseptik.
Seperti yang Fragrance, Eucalyptus Minyak Essential boleh didapati di Perfumes, Penyegar Udara dan deodoran.
Minyak kayu putih terkenal dengan penggunaannya sebagai penghalau serangga.
Sebagai ubat sejuk dan selesema, Eucalyptus Oil boleh didapati di dada menggosoknya, Batuk Sirap dan Lozenges Tekak. Kami kerap ditambah beberapa titik minyak kayu putih dalam piring air panas dan meninggalkan ia di atas rak yang tinggi dalam kanak-kanak bilik tidur apabila selesema dan selesema yang berterusan.
Semoga artikel ini telah menyentuh di permukaan banyak potensi kegunaan untuk Eucalyptus Minyak Essential. Ini pasti akan menjadi salah satu mesti mempunyai minyak dalam anda Essential Oils kit. Jika apa-apa lagi menyimpan botol dalam kabinet ubat bilik mandi anda.

Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar